Szkoła dobrej jazdy „AS” w Śremie: kategoria AM, A i B   Szkoła Dobrej Jazdy „AS” w Śremie: kategoria AM, A i B Tel: 609 824 511   Szkoła dobrej jazdy „AS” w Śremie: kategoria AM, A i B
STRONA GŁÓWNA INFO OFERTA I CENNIK MATERIAŁY DO SZKOLENIA KONTAKT
Dodatkowe znaki pionowe

G-1a "słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni"
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.

G-1b "słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni"
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z dwiema kreskami umieszczany jest - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-1c "słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni"
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z jedną kreską jest umieszczany jest - na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-1d "słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni"
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.

G-1e "słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni"
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z dwiema kreskami umieszczany jest - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-1f "słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni"
Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z jedną kreską jest umieszczany jest - na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-2 "sieć pod napięciem"
Tablica ta oznacza, że nad przejazdem kolejowym jest zawieszona sieć trakcyjna pod napięciem.

G-3 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym"
Tablica ta wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znak ten informuje, że na przejeździe występuje jeden tor.

G-4 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym"
Tablica ta wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znak ten informuje, że na przejeździe występuje kilka torów.

AT-1 "sygnalizacja świetlna"
Tablica ta ostrzega o zbliżaniu się do miejsca, w którym ruch tramwajów jest kierowany za pomocą trójbarwnej sygnalizacji świetlnej.

AT-2 "sygnalizacja świetlna wzbudzana"
Tablica ta ostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania, na którym tramwaj wzbudza wydzieloną dla siebie fazę.

AT-3 "niebezpieczny zjazd"
Tablica ta ostrzega o znacznym spadku podłużnym toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku.

AT-4 "stromy podjazd"
Tablica ta ostrzega o znacznym wzniesieniu toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku.

AT-5 "ruch kolizyjny"
Tablica ta ostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, na którym skręcający motorniczy, opuszczając skrzyżowanie, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się w kierunku na wprost.

BT-1 "ograniczenie prędkości"
Tablica ta oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę przez kierującego tramwajem jadącego torem, przy którym jest on umieszczony.

BT-2 "koniec ograniczenia prędkości"
Tablica ta oznacza koniec zakazu ograniczenia prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę przez kierującego tramwajem jadącego torem, przy którym jest on umieszczony.

BT-3 "blokada zwrotnicy"
Tablica ta oznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem pod urządzenie sterujące zwrotnicą, aż poprzedni tramwaj nie opuści zwrotnicy.

BT-4 "stop - zwrotnica eksploatowana jednostronnie"
Tablica ta oznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem na zwrotnicę bez zatrzymania się przed zwrotnicą i obowiązek sprawdzenia, czy położenie iglicy jest prawidłowe.

R-1 "szlak rowerowy krajowy"
Tablica ta uprzedza o końcu wewnętrznego pasa ruchu na jezdni wskazanej na znaku.

R-1a "początek (koniec) szlaku rowerowego krajowego"
Tablica ta wskazuje lewy pas ruchu przeznaczony tylko dla pojazdów określonych na znaku, poruszających się w kierunku przeciwnym.

R-1b "zmiana kierunku szlaku rowerowego krajowego"
Tablica ta wskazuje wyznaczony na jezdni pas ruchu przeznaczony dla pojazdów wskazanych na znaku.

R-2 "szlak rowerowy międzynarodowy"
Tablica ta oznacza odpowiednio przebieg szlaku rowerowego międzynarodowego o numerze wskazanym na znaku.

R-2a "zmiana kierunku szlaku rowerowego międzynarodowego"
Tablica ta oznacza odpowiednio przebieg szlaku rowerowego międzynarodowego o numerze wskazanym na znaku.

R-3 "tablica szlaku rowerowego"
Tablica ta wskazuje odległość do głównych miejscowości położonych przy szlaku rowerowym.

W-1 "klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym"

W-2 "klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym"

W-3 "klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów kołowych i gąsienicowych"

W-4 "klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów kołowych"

W-5 "klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów gąsienicowych"

W-6 "szerokość mostu lub środka przeprawowego"

W-7 "wysokość skrajni pionowej na moście lub w tunelu"




Wróć na górę
Materiały do szkolenia

Informacje ogólne

Wymagane dokumenty
Proces szkolenia
Egzamin wewnętrzny
Egzamin teoretyczny
Cennik egzaminów
Kategorie prawa jazdy
Europejskie regulacje
Konwencja Wiedeńska
Kodeks drogowy
Znaki drogowe
Taryfikator mandatów
Dozwolone prędkości
Rejestracja pojazdów
Wyposażenie OSK
Adresy WORD

Kategoria A, A1, A2, AM

Plac manewrowy
Jazda po mieście
Hamowanie awaryjne
Ocena egzaminatora

Kategoria B

Plac manewrowy
Jazda po łuku
Jazda po mieście
Hamowanie awaryjne
Ocena egzaminatora

© OSK Ośrodek Szkolenia Kierowców / SDJ Szkoła Dobrej Jazdy AS Śrem - uczymy jeździć już od 2010